Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Corniche. Alexandria, Egyiptom. Gebel Barkal. Kerima, Szudán. Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Apademak-templom. Naga, Szudán. Óváros. Kairó, Egyiptom. Núbiai lányok. Szoleb, Szudán. Hórusz-templom. Edfu, Egyiptom. Napatai piramisok. Núri, Szudán. Fűszerpiac. Omdurmán, Szudán. Sarm el-Sejk, Egyiptom. Királyok Völgye. Lukszor, Egyiptom. Csónakos fiú. Bahir Dar, Etiópia. Királyi Körzet. Gonder, Etiópia.Ámon-templom. Karnak, Egyiptom. Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Amhara gyerekek. Tisz-Abbai, Etiópia. Datolyaszüret. Szoleb, Szudán. Amhara földműves. Szemien-hegység, Etiópia. Bibliotheca Alexandrina. Alexandria, Egyiptom. Sarm el-Sejk, Egyiptom. Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Ahmed Músza családja. Kerima, Szudán. Napatai piramisok. Kerima, Szudán. Gízai piramisok. Gíza, Egyiptom. Tana-tó. Bahir Dar, Etiópia. Nap-templom. Abu-Szimbel, Egyiptom. El-Doqqi. Gíza, Egyiptom. Núbiai falu. Asszuán, Egyiptom. Tisz-Isszat-vízesés. Tisz-Abbai, Etiópia. Nemzeti Múzeum. Kartúm, Szudán. Tiran-szigetek. Sarm el-Sejk, Egyiptom. Citadella. Kairó, Egyiptom. Imet Gogo, 3926m. Szemien-hegység, Etiópia. Ámon-templom. Szoleb, Szudán. Mohamed Hámid bácsi. Szoleb, Szudán. Debre Berhan Szelasszié-templom. Gonder, Etiópia. Nyomolvasó. Szemien-hegység, Etiópia. Kék-Nílus. Bahir Dar, Etiópia. Asszuán, Egyiptom. Napatai piramisok. Kerima, Szudán. Földközi-tenger. Alexandria, Egyiptom. Mahmúd, a núbiai. Asszuán, Egyiptom. Dzsószer fáraó halotti komplexuma. Szakkara, Egyiptom. Meroéi piramisok. Begrawijja, Szudán.

2014. március 13., csütörtök
Helyszín: Kairó, Egyiptom

Újra Kairóban.

tágas szobánk a Cairo Paradise-ban

Reggel korán csörgött az órám, mert napkeltés képeket akartam készíteni. Felesleges volt felkelnem, mert borult és szeles reggel volt, és viszonylag hamar rábeszéltem magam, hogy azonnal visszafeküdjek. Jobban belegondolva, amúgy se tudtam volna kimenni a szállodából vagy visszajönni, mert még mindenki aludt. Valakit fel kellett volna csöngetnem, legalább, hogy beengedjen, mert úgy néztem, hogy a szállodaajtó csak belülről nyitható. Márpedig itt kilenc előtt nem indul be az élet.

Ma kicsit késve, fél kilencre hozta a reggelit a hölgy, még hálóingben. Ugyanaz volt a menü, mint az előző két nap. Reggeli után összepakoltuk hátizsákjainkat, ami most valamiért elég sokáig tartott.

Tizenegy is elmúlt, mire fizettünk. A recepciónál ugyanaz a flegma fiú volt, aki érkezésünkkor is. Dollárban volt a foglalásunk, amit megdöbbenésemre hét és feles árfolyamon akartak átváltani. Ez nevetségesen felháborító volt, a legrosszabb utcai árfolyam is hét font. Szerinte meg az mindenhol annyi. Balszerencséjükre még nem váltottuk be az összes dollárunkat. Megkérdeztem tőle, hogy tud-e dollárból visszaadni. Ezzel a saját csapdájába csaltam a fiút, amire szemmel láthatóan nem volt felkészülve. Nem volt dollárja, tehát a saját maga által állított hét és feles árfolyamon kellett volna átváltania a visszajárót. Erre persze az idősebb arccal konzultálva, aki tegnap elkérte a kulcsunkat a takarításhoz, nagylelkűen felajánlotta, hogy a maradék húsz fontot hetes árfolyamon is adhatom.

Ezután elsétáltunk a pályaudvarra. Út közben felmarkoltunk két Gád szendvicset. Elmentünk a római színház romja mellett is, amit a Nagy Sándor sírhelye után kutató régészek találtak meg. Nyolcezer márványülése volt, nem számítva a plebs ülőhelyeit.

A pályaudvarra belépéskor kétszer világították át a hátizsákom, állítólag a kisolló miatt, holott egy jókora tőrt is cipeltem magammal. A vonaton aluszkáltunk egy keveset.

A Nílus-delta olyasmi táj, mint a mi Alföldünk. A különbség annyi, hogy több állat bukkan fel, csordában legelészve vagy igát vonva, és itt-ott egy-egy pálma és banánfa áll ki a tájból. Egyébként végtelen zöld ültetvények és szemetes, poros városok váltakozása.

Kairóban most a Cairo Paradise-ban szálltunk meg a belvárosban, ahol egy nagyon kellemes és tágas háromágyas szobát kaptunk, pedig csak kétágyast foglaltam.

Este vacsoráztunk egy jót a közeli Alfi bégben, vegyes grilltálakat, levessel és háromféle salátával, fokhagymakrémmel, tahinaszósszal és padlizsánkrémmel. Bőséggel szolgáltak fel mindenből, és nagyon figyelmesek voltak, bár nem nagyon értették, amit beszéltünk. Szép összeget fizettünk kairói viszonylatban, de végül is egész nap ez volt az egyetlen rendes kajánk.