Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Corniche. Alexandria, Egyiptom. Gebel Barkal. Kerima, Szudán. Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Apademak-templom. Naga, Szudán. Óváros. Kairó, Egyiptom. Núbiai lányok. Szoleb, Szudán. Hórusz-templom. Edfu, Egyiptom. Napatai piramisok. Núri, Szudán. Fűszerpiac. Omdurmán, Szudán. Sarm el-Sejk, Egyiptom. Királyok Völgye. Lukszor, Egyiptom. Csónakos fiú. Bahir Dar, Etiópia. Királyi Körzet. Gonder, Etiópia.Ámon-templom. Karnak, Egyiptom. Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Amhara gyerekek. Tisz-Abbai, Etiópia. Datolyaszüret. Szoleb, Szudán. Amhara földműves. Szemien-hegység, Etiópia. Bibliotheca Alexandrina. Alexandria, Egyiptom. Sarm el-Sejk, Egyiptom. Szemien-hegység Nemzeti Park, Etiópia. Ahmed Músza családja. Kerima, Szudán. Napatai piramisok. Kerima, Szudán. Gízai piramisok. Gíza, Egyiptom. Tana-tó. Bahir Dar, Etiópia. Nap-templom. Abu-Szimbel, Egyiptom. El-Doqqi. Gíza, Egyiptom. Núbiai falu. Asszuán, Egyiptom. Tisz-Isszat-vízesés. Tisz-Abbai, Etiópia. Nemzeti Múzeum. Kartúm, Szudán. Tiran-szigetek. Sarm el-Sejk, Egyiptom. Citadella. Kairó, Egyiptom. Imet Gogo, 3926m. Szemien-hegység, Etiópia. Ámon-templom. Szoleb, Szudán. Mohamed Hámid bácsi. Szoleb, Szudán. Debre Berhan Szelasszié-templom. Gonder, Etiópia. Nyomolvasó. Szemien-hegység, Etiópia. Kék-Nílus. Bahir Dar, Etiópia. Asszuán, Egyiptom. Napatai piramisok. Kerima, Szudán. Földközi-tenger. Alexandria, Egyiptom. Mahmúd, a núbiai. Asszuán, Egyiptom. Dzsószer fáraó halotti komplexuma. Szakkara, Egyiptom. Meroéi piramisok. Begrawijja, Szudán.

2014. március 21., péntek
Helyszín: Sarm el-Sejk, Egyiptom

Még több tengerparti lazulás.

szobaszervíz

Tegnap csatlakoztunk egy búvárhajóhoz, és tettünk egy kirándulást a Tiran-szigetek két korallzátonyához. Nagyon szép volt a víz alatti élővilág. Talán több száz ilyen hajó indul el minden reggel Sarm el-Majából és tér vissza napnyugtakor. Az erkélyünkről jól látni őket, amint elhaladnak Rász Omm el-Szid előtt.

A mai nap pedig a pihenésé volt, mindketten olvasgattunk, mert délelőtt erős hullámzás volt a vízen, és ilyenkor nem engednek úszni. Amint Ahmed lecserélte a piros zászlókat sárgára, a zátonyba vetettem magam, és sznorkeleztem egy hosszút az el-Fanárig.

A szálloda nagyjából maximum félig lehet, rajtunk kívül kizárólag angolok és oroszok vannak. Nagyot is néztek a recepción, amikor átadtuk az útleveleinket. Mindenki mást hazatessékelt a külügy, legutóbb múlt héten a dánokat. Igazából már a magyarokat is, ami azt jelentené, hogy biztosítás nélkül élvezkedünk itt, csakhogy ezt a kellemetlen szitut kikerülve mi most is egy brit biztosítónál kötöttünk biztosítást. Pedig Sarm a béke szigetének tűnik, óriási itt a csend a zűrzavaros Kairó után. Komoly biztonsági ellenőrzések vannak a szállodánál, minden egyes belépésünkkor átvilágítják minden cuccunkat, mint egy reptéren.

a szálloda partja

Tegnapelőtt a közeli, szép fekvésű, tágas el-Fanár étteremben mindössze kettesben voltunk. Pedig a partot több-tíz kilométeren át luxusszállodák szegélyezik, Sarm el-Majától egészen a reptér végéig, Nabq-ig.

Sok mindenre nincs gondunk, éppen csak a popsinkat nem törlik ki helyettünk. Ma a medence körül körbejárt Ahmed, a törölközős fiú, és egy kendővel áttörölte mindenki napszemüvegét.

Amire nem számítottam, hogy itt csak a benti étel és benti szolgáltatások az opció. Gyümölcsöket sem lehet behozni, pedig a trópusokon egyik kedvenc időtöltésünk a piacokon járkálás és a mindenféle egzotikus gyümölcsök kipróbálása. Csak idebenn lehet megvenni, meghámozva, felszeletelve, szobára hozva, horroráron.

A szálloda fekvése majdnem tökéletes. Sarm egyik híres korallzátonyára épült, a Rász Omm el-Szidre. Nincs is klasszikus strandja, mert a partot szélesen kíséri a zátony. Szerencsére néhány szomszédjukkal ellentétben, ők nem öntötték le a zátonyt ideszállított homokkal. Van egy úszó stég, egy „jetty”, amin a korall fölött be lehet sétálni a zátony szélére, és a tenger felőli oldalon lehet sznorkelezni. Na az valami csodálatos! Igazából nem is kellene innen kimozdulni. Tegnapelőtt hatalmas tonhalakkal úsztunk. Ahmed azt mondja, hogy a jetty-nél látott már ördögráját és teknőst is.

a Jackson-zátony a Tiran-szigeteknél

Tegnap Tirannál találkoztunk két napóleon-hallal, hazafelé meg tucatnyi delfin kísérte a hajónkat, akiket az utasok minden felugrásuknál ujjongva fogadtak. Adri majdnem sírva fakadt, annyira örült nekik. Annak is örült, hogy itt mennyire vigyáznak ezekre a természeti értékekre, szemben azzal, amit pár helyen Délkelet-Ázsiában láttunk. Talán amiatt, hogy hagyományosan itt sose élt sok ember a tengerből. Nincsenek halászfalvak, meg ilyenek, csak a sivatag beduinjai. Amott meg mindenki a tengerből él.

A szálloda azt állítja, hogy a saját partszakasza 350 méter, ami itt Sarmban nagyon tágas, főleg most, félháznál. Na nem mintha a sznorkelezésen kívül bármennyi időt töltöttünk volna a parton.

Napjaink nagy részét a négyből az egyik szimpatikus medence mellett töltjük, mint három éve a Sol Luna Bay-ben. A tenger csak a csodálatos háttér, és az időnkénti sznorkelezés helyszíne.

Az idő éppen tökéletes. Napközben elég meleg ahhoz, hogy egy napozóágyon elnyúljunk, estefelé meg elég hűs ahhoz, hogy ne kelljen légkondit kapcsolni a szobában. A medence még kicsit hideg volt, amikor jöttünk, de a hét végére már kezdett felmelegedni. Eleinte alig mentek bele az emberek, volt, hogy ketten voltunk az egész medencében, most meg már a vízbe süllyesztett bárszékeken is órákig elücsörögnek. Mintha ezen a héten fordulna át az időjárás a kellemesből az elviselhetetlenbe. Minden nap egy fokot emelkedett a hőmérséklet, a hétfői 27-ről a mai 31-ig. Különös a nagy különbség árnyék és nap között. Volt, hogy a napernyő alatt fáztunk, a napon még égetett a levegő. Ez a sivatag miatt van. A tenger is pont jó egy hűsítő úszásra. Hosszabb sznorkelezésre már nem annyira, de hát ezért hoztuk magunkkal a nagyszerű új neoprén ruháinkat! Nagyon jól beváltak, már réges rég szert kellett volna tennünk ilyenekre.